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La news de decembre : Frost Giant


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Source: Facebook Monolith

 

MYTHIC BATTLES: RAGNARÖK - Frost Giant: Monster

In the beginning was the Gouffre, Ginnungagap, on the steps of the misty ice floes of the Nilfheim and the scorching expanses of Muspellheim. Mixed in this primary chaos, fire and ice gave birth to Ymir Firstborn, who had all the strength and brutality of these two elements. And Ymir, male and female at the same time, in his turn gave birth to innumerable Giants. He grew in vigor, size and violence. Fearing that his power was spiraling out of control, Odin and his brothers had no choice but to assassinate him. Then rivers of blood flowed from Ymir's wounds, and drowned his children. Refugees in the hollow of a dead tree, only two of them escaped the flood. And from these two was born their entire race, which grew in resentment towards the Aesir and Vanir, a hatred which few of them escaped. So when they created Midgard to house humans, the gods also spawned Jötunheim, where the Giants could grow and multiply. Then they fashioned deep lakes and high mountain ranges to separate these two worlds.

The gods have long had nothing but contempt for Ymir's crude children. Yet within them still flows the chaotic energy from which their race arose. In them still resides the ancient wisdom of the primordial forces of nature. And during Ragnarök, they will present themselves on the edge of Vigrid, they will make this power resonate on that battlefield and make the gods pay for the murder of Ymir and the loss of their brothers, even if the world collapses in this gigantic clash!

In Mythic Battles Ragnarök, the Frost Giant is a monster with a new power called Horde. Intended to reproduce the continuous charges of innumerable forces, this power, similar to troop recall, allows the giants to reappear on the board in their deployment zones. Children of the cold, they are also able to inflict the effects of Polar terrain on any of their opponents. Fear their weapons! Fear their breath! Fear their numbers! Ymir's agony still echoes in their howls of rage and conquest!

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Je vais sûrement m'attirer le mauvais oeil (et des seaux de grogne) mais de nouveau, à mes yeux, c'est joli - sans plus. Mais ça vient peut-être de moi : je suis peut-être simplement plus attiré par le style jupettes/cothurnes que par les fourrures. 

Bref j'en serai parce que MB:P est parmi mes jeux préférés, mais un peu triste de ne pas encore avoir vu une fig qui me fasse vraiment vibrer.

Modifié par Pirouette
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il y a 10 minutes, Pirouette a dit :

je suis peut-être simplement plus attiré par le style jupettes

 

hé, moi aussi. Même sans jupette, en fait - 😍 mais je m'égare- la DA de MBR me parait assez originale. c'est indispensable présenter du neuf sur un sujet 100 fois abordé. Le plus dur c'est d'être novateur, sans tomber dans le Nordique en toc.

 

jusque là ça va. Pas de raison que ça change, d'ailleurs! 👌

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il y a 11 minutes, razorspoon a dit :

 

hé, moi aussi. Même sans jupette, en fait - 😍 mais je m'égare- la DA de MBR me parait assez originale. c'est indispensable présenter du neuf sur un sujet 100 fois abordé. Le plus dur c'est d'être novateur, sans tomber dans le Nordique en toc.

 

jusque là ça va. Pas de raison que ça change, d'ailleurs! 👌

Je suis d'accord avec ça mais j'irai plus loin en disant que la simplicité des models colle parfaitement au chara design de MB:P

 

Je veux dire que sur MB:P y a pas des tonnes de détails compliqués et de fioritures dans tous les sens sur les figs et que ici c'est respecté. Je trouve que les deux gammes se mélangent bien jusqu'ici. 

 

Et ça mine de rien ça pèse lourd dans le cahier des charges de mon point de vue.

 

Après on n'a pas encore vu énormément de choses et donc on n'arrive pas a se faire une idée de la cohérence d'ensemble. Sur le champ de bataille les dieux doivent être facilement identifiés, ainsi que les monstres ou les héros et enfin dans une moindre mesure les troupes. Ca aussi complique les choix en terme de design des combatants.

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